.. (לתיקייה המכילה) | ||
מבוא והנחיות: טעות דפוס בהסבר על שיטת הניקוד | |
בהסבר על שיטת הניקוד במשחק נכתב כי על אכילת רוח פקמן צובר 300 נקודות. זוהי טעות, על אכילת רוח פקמן צובר 200 נקודות |
האם מותר לי להוסיף קבצים נוספים? | |
לא, ניתן לערוך את הקובץ submission בלבד. תוכלו להוסיף לקובץ זה כל קוד שתרצו. |
במה מותר להשתמש במימוש ההיוריסטיקה? | |
פרט לגישה לאינטרנט שאסורה, אין מגבלות מיוחדות ותוכלו לממש כרצונכם. שימו לב שאתם משתמשים בהיוריסטיקה שלכם בהמשך התרגיל ובפרט היוריסטיקה כבדה עשויה לקחת יותר זמן חישוב. |
מה ניתן להניח על התפלגות התנועה של הרוחות? | |
עבור הסעיפים הראשונים- א,ב,ג,ד, לא ניתן להניח דבר. האלגוריתמים שלכם בסעיפים אלה צריכים להיות מתאימים לכל רוח. ייתכן שנבדוק אותם גם על רוח שונה מאלה שסופקו לכן עם התרגיל. בסעיפים ה ו-ו, תוכלו להניח שברוחות שקיבלתם לא יעשה כל שינוי, כלומר הרוח הרנדומלית שקיבלתם עם התרגיל היא היחידה שרלוונטית לסעיף ה והרוח הכיוונית שקיבלתם עם התרגיל היא היחידה שרלוונטית לסעיף ו. עבור הרצת התחרות, נשתמש גם כן רק ב2 הרוחות שסופקו עם התרגיל ללא כל שינויים. |
האם מותר להשתמש בספריית numpy, scipy וכדו'? | |
כן |
באילו ספריות ניתן להשתמש? | |
ככלל אצבע, ניתן להשתמש בכל ספריה הנתמכת ע"י Anaconda. כלומר, אם התקנתם את Anaconda, ולא אף ספריה אחרת, והקוד שלכם עובד, אז אתם יכולים להשתמש בקוד זה. |
כיצד תיבדק התחרות? על אילו לוחות יורץ המשחק? | |
המשחק יורץ על לוחות שונים שלא בהכרח נמצאים בבקבצים שסופקו לכם, לכן על השחקנים להיות דינמיים ולא תלויים בלוחות הספציפיים אותם קיבלתם. הגבלות הזמן יוחלו על משחקים שלמים ע"י שימוש בדגל --timeout. אתם יכולים לבדוק את זמני ההרצה של הסוכנים לפני הגשת הסוכן לתחרות ע"י פונקציות ספריה לבדיקת זמנים של python, ולוודא כי אתם אכן עומדים במגבלת הזמנים למשחק. |
האם בסעיף ח' חלק 2 עלינו לחשב את סכום הממוצעים על כל הלוחות בעומק מסויים, או את ממוצע הממוצעים על הלוחות בעומק מסויים? | |
עליכם לחשב את ממוצע הממוצעים ולהציגו בגרף. |
האם תריצו משחק שבו הרוחות מסוגים שונים? | |
לא. לכל הרוחות במשחקים שנריץ יש את אותה האסטרטגיה |
האם אפשר לא להשתתף בתחרות? | |
לא. יש חובת השתתפות להגיש שחקן שעומד בתנאי התחרות הכוללים את מגבלת הזמנים. |
הלוח minimaxClassic | |
בלוח זה אנחנו בוחנים את התשובה והמסקנות שלכם על השחקנים minimax ו randomExpectimax. עבור שאר השחקנים נקבל כל תשובה בהסבר מפורט. הערה כללית בנוגע לתוצאות ומסקנות: כיוון שמדובר בניסויים יתכנו תוצאות שאינן תואמות את הציפיות שלנו ואפילו תוצאות שנראות לא הגיוניות. לכל תוצאה יש הסבר - לפעמים גם הסבר מסוג "יש עומס חישובי על המחשב ולכן לא הגיע לעומק במהלך החיפוש" או "היוריסטיקה אינה מתאימה". למרות זאת, אם מימשתם נכון את האלגוריתמים והבנתם את התרגיל והמשחק, יש תוצאות שאנחנו כן צופים ונבדוק שהגעתם אליהן. אם בכל זאת הגעתם לתוצאות מוזרות ביותר - נתחו אותן וצרפו הסבר שאנחנו נאמין לו (או לפחות ננסה). כמו כן ראו הערה נוספת לגבי יותר מ7 הרצות עבור כל משחק. |
האם נוכל להניח שהתחרות לא תרוץ על יותר מ2 רוחות? | |
כן, עומק 4 עם 3 או 4 רוחות ייקח זמן רב מאוד ללא תלות במימוש שלכם ולכן תוכלו להניח שמצב זה לא יקרה. |
האם נוכל לשנות את חתימת הפונקציה ההיוריסטית? ואת הבנאי של הסוכנים? | |
לא ולא. |
בסעיף ו- האם נוכל להניח שהרוח תשתמש בערכים הדיפולטיבים עבור הפרמטרים שלה? | |
כן, זו בדיוק הכוונה ב"ברוחות שקיבלתם לא יעשה כל שינוי" בשאלה שהועלתה לכאן כבר (מזמן) |
אנחנו חושבים ש7 הרצות לכל משחק זה לא מספיק על מנת לנטרל את הגורם הרנדומי | |
ניסינו למצוא מספר הרצות שיאזן בין זמן ריצה סביר לנטרול הרנדומיות. אם אתם מרגישים ש7 הרצות זה לא מספיק ואתם מעוניינים להריץ יותר אתם מוזמנים לעשות זאת, ציינו בחלק היבש כמה הרצות הרצתם לכל משחק. בכל מקרה אין להריץ פחות מ7 הרצות לכל משחק כפי המתואר בתרגיל. |
סעיף ח שאלות 7 ו8- האם צריך להתייחס גם לסוכן הdirectional? | |
אין צורך |
בשאלה 6 בסעיף ח- עם כמה רוחות להריץ את הניסויים? | |
אפשר להריץ עם 2 רוחות כמו בניסויים הקודמים ולא עם 4 רוחות (ברירת המחדל של הלוח). ציינו במענה על השאלה עם כמה רוחות הרצתם. שימו לב שייתכן שיהיה יותר קל לראות מגמות עם יותר רוחות, לכן אם אתם מצליחים להריץ עם יותר רוחות אנחנו ממליצים על כך, אך לא נוריד נקודות על הרצה עם 2 רוחות. |
הבהרה על זמני ריצה בתחרות | |
אנו נריץ את הסוכנים על שרת חזק, עם ריפוד הזמנים שהקצנו לכם. לכן אם השחקן מסיים בזמן על כל הלוחות שסופקו לכם אצלכם במחשב הוא יסיים בזמן גם בתחרות. |